Monday, January 6, 2020

Happy Birthday To You

Hari Ulangtahun kelahiran

     Pada suatu pagi hari Sabtu tanggal 7 Januari 1961 jam 2.00 pagi aku dipindahkan ke alam yang fana ini dari proses kelahiran ibuku yang tersayang Leha binti Manah.Selama lebih kurang 9 bulan ibu mengandungkanku.Sanak saudara turut menyambut kehadiranku,

     Selang tidak berapa jam ibuku telah menghembuskan nafasnya yang terakhir dan kembali kepada penciptaNya Allah subhanahuwataala.Begitu besarnya pengorbanan seorang ibu dalam melahirkan seorang anak dengan menggantikan dengan nyawanya sendiri.

     Aku dibesarkan oleh datuk dan nenek saudaraku dan dijadikanku sebagai anaknya sendiri.Aku tidak mengenal ibuku dan tiada sekeping potret ibuku pada ketika itu yang ditinggalkan.Kakakku dipelihara oleh nenekku setelah kematian ibu.

    Pada hari ini usiaku telah menjangkau 59 tahun dan sudah berkeluarga dengan 4 orang anak bersama isteri tercinta .Syukur padamu Ya Allah diatas nikmat dan rezeki yang Engkau kurniakan kepadaku.Aku berdoa dan berharap dapat menghabiskan sisa hidupku didunia yang fana ini dengan amal kebajikan dan iman yang sempurna .Semuga engkau memberiku kekuatan dan kesabaran dalam menghadapi segala dugaan dan cabaran yang Engkau berikan.

     Terima kasih kepada isteri dan anak-anakku ,sanak saudara dan kawan rakan yang selama ini menyokong dan membantuku dalam kehidupan ini.Aku faham bahawa aku dikeluarkan dari alam perut ibuku ke dunia yang fana ini melalui suatu proses kelahiran oleh ibuku.Suatu ketika nanti aku akan kembali kepadamu ke alam akhirat yang kekal abadi selepas mati.Mati adalah suatu proses kita pindah ke alam akhirat.Setiap orang akan merasai mati.Semuga Allah memberi kita suatu kematian yang baik.


No comments:

Post a Comment