Sunday, March 13, 2011

MOTIVASI


Jana Pendapatan Sekarang!


"Success exists because of failure. Failure provokes one to succeed. Without failure, what is the hurry? What is the point? Therefore failure is a friend ."...Billi


"Life is part positive and part negative. Suppose you want to hear a symphony orchestra and all they played were the little, happy , high notes? Would you leave soon? Let me hear the rumble of the bass, the crash of the cymbals, and the minor keys-john rohn


Keajaiban Bersyukur
Hidup ini mudah jika kita terbuka. Terbuka melihat hal-hal kecil di sekitar kita, terbuka menerima cobaan yang sedikit menghambat perjalanan kita, terbuka dalam berpikir begitu beruntungnya kita jika dibandingkan dengan orang lain, dan masih banyak lagi keterbukaan yang harus kita lakukan dalam menyikapi hidup. Untuk selanjutnya kita perlu berterima kasih kepada Tuhan atas takdir-Nya yang indah untuk kita. Itulah Bersyukur…
Dengan bersyukur, ibarat kata punya uang seribu saja kita merasa kaya. Selain itu, bersyukur merupakan obat ampuh untuk mengobati sifat iri. Yup..sifat dimana kita merasa cemburu ketika orang lain bahagia, sifat yang menunjukkan kalau kita tidak punya sesuatu yang bisa kita banggakan atau bahkan sifat yang bisa menghambat kehidupan kita. Tidaklah sulit untuk melakukan ini. Hanya perlu kepekaan terhadap apa yang telah kita miliki dan peka terhadap sekitar kita.Akhirnya, Anda akan merasakan keindahan hidup seperti orang dan nyanyian katakan. Inilah keajaiban bersyukur..
By Suci Nice


Kiat Jitu Menanggani Penolakan

Dalam kehidupan kita sehari-hari pasti pernah mengalami penolakan, terutama bagi Anda yang berprofesi sebagai Marketers atau yang tengah mengembangkan bisnis Anda sendiri. Apalagi teman-teman yang di industri Network Marketing ataupun Asuransi, mungkin penolakan itu sudah menjadi makanan pokok Anda sehari-hari. Lantas apakah Anda takut dengan penolakan ? Bagaimana Anda menyikapi penolakan yang Anda terima?
Satu hal yang perlu kita sadari adalah bahwa penolakan itu adalah hal biasa, dalam industri atau bidang apapun, selama kita menawarkan sesuatu ke orang lain, apakah itu berupa barang atau jasa, Anda mempunyai kemungkinan ditolak. Saya sering mengatakan : “Penolakan itu hal biasa, Penerimaan baru Luar Biasa !” Bahkan penjual terbaik dan tergigih di dunia sekalipun pernah mengalami penolakan. Namun Anda bisa membuat penolakan itu justru berguna buat Anda. Apa yang harus Anda lakukan ketika seseorang mengejek ide besar anda? Berikut empat cara untuk membalikkan penolakan menjadi penerimaan dan kesuksesan :
1. Jadikan setiap kata TIDAK sebagai Pembukaan, bukan Akhiran.
Jika seseorang menolak ide besar Anda hari ini, di masa depan penolakan akan menjadi peluang untuk membangun jejaring Anda. Sedikit sekali orang yang akan mengatakan secara terang-terangan : “Jangan pernah injakkan kaki lagi disini.” Kenyataannya, jika mereka punya sedikit rasa kemanusiaan, mereka akan merasa tidak enak untuk mengecewakan Anda. Tanyakan dengan sopan, “Anda tidak keberatan jika saya kabari Anda tentang kemajuan saya di waktu yang akan dating?” Saya jamin, kebanyakan orang akan mengiyakan pertanyaan itu. Kemudian ikuti saja. Tambahkan mereka kedalam daftar follow up Anda, dan selalu kabarkan perkembangan bisnis Anda.
2. Gali makna di balik kata TIDAK, temukan Solusinya.
Jadikan penolakan sebagai peluang untuk melakukan riset yang berharga. Dalam setiap kata TIDAK, terdapat serpihan informasi yang akan membantu anda menyempurnakan metode, dan produk Anda. Alih-alih menyelinap keluar dari rumah atau kantor yang Anda datangi, tetaplah duduk disana selama Anda diizinkan tuan rumah, dan cobalah mengorek keterangan dari mereka. Apa yang mereka tahu tentang bisnis atau produk yang sedang Anda tawarkan, yang tidak Anda ketahui ? Cari tau alas an sebenarnya kenapa mereka tidak menyukai produk Anda, Apa yang mereka butuhkan ? Mungkin cara penawaran Anda kurang menarik atau Anda dating diwaktu yang tidak tepat, dll Temukan jawabannya.
3. Jangan Menyamaratakan kata TIDAK.
Tidak ada produk atau jasa yang tepat bagi setiap orang. Jika Anda ditolak, sadari bahwa bukan Anda yang ditolak. Yang ditolak hanyalah produk atau jasa Anda. kemungkinan Anda belum menentukan secara spesifik ceruk Anda. Atau mungkin Anda mendekati orang yang kurang tepat. Sebelum anda meninggalkan pertemuan, tanyakan kepada orang yang sedang anda dekati apakah ia bisa menyarankan orang lain yang mungkin tertarik dengan produk atau jasa Anda. Selalu minta referensi atau rekomendasi untuk Anda.
4. Dapatkan kata Ya lain kali. Never Give Up!
Sudah sering kita mendengar kisah para wirausaha sukses yang dengan gigih kembali dan kembali mengetuk pintu rumah itu, kadang-kadang sampai bertahun-tahun. Mereka menunjukkan sikap: “Akan saya tunjukkan kepada mereka” yang tak tergoyahkan. Dan selalu katakan pada diri Anda sendiri : “Suatu hari nanti , pasti saya dapatkan deal itu !” Yang terpenting adalah jangan pernah putus asa dan kehilangan antusiasme Anda, jangan biarkan penolakan menghalangi jalan Anda untuk mewujudkan ide besar Anda dan menghentikan langkah Anda menuju sukses, Ingat selalu : “Penolakan itu Biasa, Penerimaan baru Luar Biasa !” Angkat telepon, dan teleponlah orang berikutnya dalam daftar Anda. Just Perform, Do Your Best !
Semoga bermanfaat dan Salam Hebat Luar Biasa !
 Rudy Lim
Inspirator Muda, Motivator, Entrepreneur, Public Speaker
Founder of The Winners Club -- The Indonesia Next Leader


Sudah lama masa berlalu, namun seringgit pun tak pernah dapat dari internet ni, huhhh….
Pernahkah anda mengalami perasaan seperti di atas ?
Jika pernah, tahniah ! Anda adalah manusia normal .
Setiap apa yang kita lakukan, pasti akan bertemu dengan ujian dan mihnah. Ketika inilah, kita akan mengetahui kekuatan diri kita.
Bagi saya, kejayaan ialah bagaimana kita menghadapi kegagalan.


Sejak dari kecil tabie manusia adalah gagal. Bayi yang baru belajar berjalan, terjatuh. Tapi, adakah bayi itu terus membiarkan dirinya terjatuh ? Sudah tentu tidak.


Sebaliknya, bayi itu itu terus menerus berjalan kembali. Jatuhnya bukan sekali dua, bahkan mungkin beratus kali. Jika tidak bernasib baik, ada yang terhantuk di meja, terluka dan sebagainya. Tapi bayi itu terus berjalan sehinggalah bayi itu boleh berlari.


Tahukah anda, dimanakah bayi itu berada sekarang ?
Jawapannya, di depan komputer ini. Sedang membaca blog kelabsukarelawanpci.blogspot.com  ANDA  :)






Persoalannya, kenapa jika dahulu, anda kuat menghadapi kegagalan , tapi sekarang tidak lagi ?


Kenapa jika dahulu anda jatuh anda akan bangun, tapi kenapa sekarang ini jika jatuh anda biarkan diri anda terus jatuh ?


Bangunlah kawan ! Bangunlah teman !


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

exclusivemails.net



Saya minat sangat menonton Discovery channel (Astro 551). Banyak sungguh yang boleh dipelajari. Hari tu, ada satu rancangan ni mengenai haiwan, menyebut satu quote berbunyi…



Survival is not necessarily to the strongest and intelegent, but to the species that can adapt and adjust to changing circumstances



Lebih kurang, maksudnya, untuk sesuatu spesis tu terus hidup, tak semestinya ia paling kuat, hebat dan pandai… tetapi, pada kebolehannya berubah dan menyesuaikan diri dengan keadaan yang bertukar.


Sebenarnya, istilah ini juga boleh diaplikasikan dalam perniagaan dan motivasi.










Chameleon adalah haiwan yang boleh mengubahkan warna kulitnya mengikut keadaan



Tak semestinya sesuatu perniagaan tu hebat, besar, dan kuat akan berjaya dalam apa jua keadaan. Kalau ekonomi jatuh, perniagaan sebegini pun boleh jatuh juga. Tetapi, perniagaan yang lebih fleksibel, dan boleh bertukar untuk menyesuaikan diri dengan keadaan ekonomi, adalah perniagaan yang akan survive!


Tahun lepas banyak perniagaan yang mengalami kegagalan. Namun, banyak juga yang mencapai kejayaan dalam keadaan ekonomi meleset. Apa yang dilakukan oleh perniagaan yang terus berjaya adalah kebolehan mereka adaptasi pada keadaan sekeliling.



Dalam perniagaan, be flexible. Berubah dan sesuaikan perniagaan dengan keadaan. Jangan constant (sama sahaja) apabila dalam keadaan dan persekitaran yang berbeza. Berubah untuk kebaikan


Perniagaan kecil-kecilan mempunyai satu advantage yang hebat, iaitu mudah untuk berubah dan mudah untuk lebih fleksible berbanding perniagaan besar-besaran.



Thanks Discovery channel!


------------------------------------------------------------------------------------

http://www.emailcashpro.com

Posted by Irfan Khairi under Tip Motivasi
Sejak saya menulis di ruang motivasi majalah MASKULIN, entah berapa kali saya mengulangi petua ini. Di dunia, hanya 2% daripada golongan dewasa yang menulis matlamat mereka sendiri. Baki 98% yang lain mungkin tidak mempunyai matlamat hidup, ataupun, sekiranya ada, tidak menulisnya.




Menulis matlamat anda adalah seperti anda membuat perjanjian dengan diri anda sendiri. Matlamat tersebut akan tersemat di fikiran anda dan sentiasa mengingati anda secara sedar, ataupun separa-sedar untuk anda mencapaikannya.



Matlamat yang tidak tertulis adalah seumpama angan-angan sahaja (ini lah angan-angan Mat Jenin modern). Apabila anda menulis matlamat anda di atas kertas, ia menjadi sesuatu yang nyata- boleh di sentuh. Anda telah membawa matlamat di imaginasi kepada bentuk yang anda dapat mengenggamkannya!Sama dengan tujuan matlamat anda… anda ingin menggenggamnya
exclusivemails.net


Posted by Irfan Khairi under Tip Kewangan

Kekayaan bukan maksudnya berapa banyak pendapatan kita, tetapi, berapa banyak kita boleh simpan. Ada yang berpendapatan tinggi, tapi, belanja pun turut tinggi. Malah sebahagian pula berbelanja lebih daripada pendapatan.


Prinsip ini dikenali sebagai Parkinson’s Law. Bermaksud, lagi tinggi pendapatan kita, secara pcychologynya lagi tinggi kehendak kita dan lagi tinggi perbelanjaan kita. Last-last, sama juga, masih kita tak dapat menyimpan.

Cara mengelakkan masalah kewangan adalah dengan sengaja kita melawan Parkinson’s Law ni, dengan will power yang ada dalam diri kita sendiri.

Semalam sesi saya di Hujung Minggu Malaysia, TV1 (7.30am), satu tip mudah dari pemanggil berbunyi…


Ukur baju pada badan sendiri. Kalau kita size M, takkan beli baju size XXL pula… jangan ikut seperti Biar papa asal bergaya.



Konsep untuk tidak terjerumus dalam masalah kewangan sememangnya mudah. Iaitu, jangan biarkan perbelanjaan lebih daripada pendapatan. Kalau kita boleh lakukan ini, maka, kita telah melawan Parkinson’s Law.



Kongsikan pendapat anda atau petua bagaimana kita hendak mengelakkan daripada Parkinson’s Law?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salam sejahtera kepada usahawan, samaada bakal usahawan ataupun bakal jutawan.

Saya akan bentangkan konsep prasarana yang cuba di tonjolkan dalam Edymart.

Kita seringkali di uja oleh kenyataan yang menyatakan 9/10 rezeki datangnya daripada perniagaan.

Dalam konteks ini, EdyMart tidak terkecuali terpanggil dengan pengujaan tersebut.

Lawat laman web EdyMart:
http://edymart.com/daftar-pengedar/index.php?ref=bestmart


Bagaimanapun, Sebelum kita pergi lebih jauh konsep perniagaan melalui edymart ini, adalah lebih baik kita meninjau bagaimana pengoperasian perniagaan secara konvensional dijalankan.

Secara umumnya pengoperasi  sesuatu perniagaan , berlaku di mana pengilang telah meletakkan nilai tambah yang kemudiannya  di pasarkan kepada pengguna…

Dalam aliran pergerakan produk, pihak-pihak yang terlibat adalah, pengimport, cawangan2, pemborong, pengedar dan peruncit-peruncit.

Persoalan pertama, apakah nilai harga yang terbaik boleh di berikan kepada pengguna? Jika produk tersebut telah melalui beberapa tahap di mana setiap peringkat telah mengambil keuntungan yang sehingga menyebabkan harga produk itu meningkat…

EdyMart kurangkan tahap pengambilan untung:
http://edymart.com/daftar-pengedar/index.php?ref=bestmart
Dalam kontex pemasaran pula, kita semua sedia maklum fomula yang mudah, lebih ramai pembeli akan memberikan lebih banyak keuntungan oleh  peruncit .

Persoalan kedua, seramai mana peruncit mampu menerima pelanggan yang ramai dengan saiz kedai yang kecil.

Mampukah peruncit tersebut  menyediakan satu ruang kedai  untuk berjuta-juta pengguna dalam satu masa dengan kos yang rendah?

Bagaimana kita boleh dapatkan produk yang kosnya rendah dan menjualnya dengan harga yang murah tetapi masih dengan keuntungan yang seajarnya.  Juga ditekankan bagamaina untuk memasarkan produk kepada pelanggan seramai mungkin dengan kos pemasaran yang murah.

EdyMart mengurangkan kos pemasaran:
http://edymart.com/daftar-pengedar/index.php?ref=bestmart
Dengan kata lain, bagaimana kita nak menjual lebih kepada lebih orang dengan kurang kos dengan menggunakan masa yang sedikit…

Jawapannya…kita memerlukan teknologi…
Dari sinilah tercetusnya idea kelahiran konsep yang di bawa oleh edymart….
Edymart pada umumnya cuba untuk berkongsi perniagaan, berkongsi keuntungan dan berkongsi kejayaan…

Melalui edymart kita telah mengurangkan tahap2 pengaliran produk dengan hanya meninggalkan pengimport, pengedar dan pengguna.

Malahan edymart juga menyediakan prasarana perniagaan melalui internet di mana pengedar tidak memerlukan kedai dan tidak perlu menyimpan stok.

Sila klik link di bawah untuk lihat pelbagai kelebihan menjadi Pengedar Edy Marketing.

Lawat laman web EdyMart:
http://edymart.com/daftar-pengedar/index.php?ref=bestmart
Iklas dari,
CHE HAMZAH 
Pengedar Edy Marketing.

exclusivemails.net


Tazkirah : Luangkan 20 saatPosted by Raja Kamil on 23 April 2010 filed in Pembanguan Diri, Uncategorized
Kalau takde masa nak bukak quran, bukak lah web ni. http://www.quranflash.com/en/quranflash.html
Mafhum hadith, 3 perkara yang kamu lihat dapat pahala:
1. ibu dan ayah kamu
2. kaabah
3. Al-Quran


 counters
free counters

No comments:

Post a Comment