Sunday, December 11, 2011

SIMPANAN EMAS




Sabda Rasulullah s.a.w :"Akan tiba di satu zaman dimana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia .Maka simpankan dinar atau dirham (untuk digunakan)"

Riwayat Ahmad Ibnu Hambal.

"Pengunaan dinar dan dirham sebagai usaha menegakkan sistem ekonomi yang lebih adil dan telus.Emas tidak sama dengan matawang kerana ia tidak boleh dimanupulasi dipasaran semasa"-TUN DR MAHATHIR MOHAMAD


Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat telah menggesa anggota gabungan Persidangan Negara-negara Islam (OIC) supaya menggunakan Dinar Emas untuk menghalang Amerika Syarikat dan Yahudi terus menguasai ekonomi dunia.

Menurut beliau, Dalam ucapannya di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada 24 Julai 2007, Nik Aziz telah mempersoalkan jika Kesatuan Eropah boleh menggunakan Euro sebagai matawang sendiri, mengapa tidak negara OIC.

Beliau juga menegaskan, penggunaan dinar boleh menjadi teras kepada penyatuan negara umat Islam dari sudut ekonomi untuk bangkit dari dibuli penjajahan kuasa besar dunia.

Nik Aziz turut mengesyorkan kerajaan Malaysia, supaya mengambil langkah positif, meneruskan cadangan dan landasan yang dimulakan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad semasa beliau menjadi Perdana Menteri dahulu, bagi menggunakan emas dalam perdagangan antara negara-negara OIC.

Berikut ialah kata-kata Nik Aziz dalam Majlis Makan Malam sempena ‘Persidangan Antarabangsa Mengenai Ekonomi Gold Dinar’ yang dianjurkan di PWTC pada 24 dan 25 Julai 2007

“Perkara ini bukan merupakan isu ekonomi semata-mata,” tegasnya. Kerajaan Negeri Kelantan menurutnya mengorak langkah pada tahun lalu untuk memperkenalkan dinar emas kepada rakyatnya.

Beliau turut berbangga kerana pelancaran dinar emas mendapat sambutan yang amat menggalakkan daripada rakyat Kelantan dan pelancong yang berkunjung ke negeri Serambi Mekah.

AWAS!

BERHATI-HATI DENGAN SKIM PELABURAN YANG MENJANJIKAN KEUNTUNGAN/HIBAH

BULANAN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG KERAJAAN MALAYSIA

Untuk Maklumat Lanjut Sila Layari : Triplenine Goldworld Gallery Sdn Bhd (948388-U)

atau hubungi  wakil syarikat  MFA GOLDEN NETWORK ENTERPRISE (MH 0157353-H) HASZ-0125425266 atau HAMZAH-010-6004053 
untuk penerangan dan temujanji bagaimana memulakan simpanan emas anda.!
Maklumat Lanjut.......KLIK

No comments:

Post a Comment